Rusza LOVO nowy operator telefonii internetowej VoIP

Ciekawostki i nowinki dla posiadaczy telefonów GSM,

Rusza LOVO nowy operator telefonii internetowej VoIP

Postautor: PiErEk » 26 wrz 2007, 18:12

Od października rusza na podbój polskiego rynku MTI Mobilna Telefonia Internetowa - nowy operator telefonii internetowej VoIP, oferujący usługi pod nazwą LoVo.

Usługa LoVo to telefonia internetowa VoIP realizowana przy pomocy telefonów komórkowych wyposażonych w szerokopasmowy dostęp do internetu w technologii Wi-Fi i/lub UMTS.

Obrazek

MTI oferuje w pełni funkcjonalną telefonię mobilną w technologii UMA, warto jednak podkreślić, że nie jest ona związana z żadnym operatorem komórkowym (dotychczasowe pionierskie rozwiązania UMA zawsze wiązały się z koniecznością współdziałania z jedną, konkretną siecią GSM, oferującą tego typu usługę) i umożliwia wykorzystanie usług wszystkich operatorów GSM. Kluczowa funkcja UMA, która polega na płynnym przełączaniu rozmowy pomiędzy technologią internetową (VoIP) i GSM jest realizowana z dowolnym operatorem komórkowym. Użytkownik, który rozmawia za pomocą telefonu komórkowego z aplikacją LoVo, łącząc się z punktem dostępowym Wi-Fi po wyjściu z zasięgu bezprzewodowego Internetu, jest automatycznie przełączany na technologię GSM. Proces ten działa też w druga stronę.

Nie jest to jedyna zaleta usługi LoVo, bowiem MTI, jako pierwsza firma na rynku, oferuje płynny roaming pomiędzy sieciami Wi-Fi i 3G – to znaczy, że jeżeli w czasie prowadzenia rozmowy jakość sygnału Wi-Fi (lub jego siła) spadnie poniżej zadanej wartości, system płynnie przełączy rozmowę VoIP na UMTS w sposób niezauważalny dla użytkownika.

Dodatkową wartością jest przyznanie stacjonarnego numeru telefonu (w numeracji 39xx z rejonizacją ogólnopolską), na który można „wdzwonić” się w momencie, gdy słuchawka jest w zasięgu Internetu (sieci Wi-Fi lub UMTS) – działają wtedy dwa numery – GSM i stacjonarny. Rozwiązanie to sprawia, że użytkownik, w każdej chwili jest dostępny pod stacjonarnym numerem telefonu, niezależnie od tego czy znajduje się przy swoim biurku czy np. zagranicą w zasięgu hot spotu.

Zintegrowany dialer (część aplikacji telefonu, która umożliwia wybór numeru telefonu z książki telefonicznej) umożliwia korzystanie z jednej książki telefonicznej dla połączeń VoIP i GSM oraz automatyczny wybór technologii połączenia pod kątem najniższej ceny połączenia (jeżeli dostępny jest bezprzewodowy Internet).

Implementacja zaawansowanych technologii na platformie LoVo jest wynikiem 2 letniej współpracy firmy MTI (dawniej Echotel) z irlandzkim partnerem, który jest firmą zaawansowanych technologii i liderem tego typu rozwiązań na świecie, jak również dostawcą bezprzewodowej infrastruktury sieciowej - NETGEAR Poland. Na mocy umów, MTI jest wyłącznym użytkownikiem systemu na rynku polskim i środkowoeuropejskim.

Jak to działa :
Na telefonach abonenckich instalowana jest aplikacja LoVo. Aktualnie słuchawki, które spełniają wymagania usługi to Nokia serii E60, 61, 65, 70, Nokia N80 oraz większość smarphone'ów i PDA oparte na systemie WindowsMobile 5.0, w tym wiele popularnych urządzęń firmy HTC (pełna lista wspieranych urządzeń znajduje się na stronie internetowej http://www.LoVo.pl). Aplikacja jest w pełni skonfigurowana i jedyne, co trzeba wpisać to login i hasło, które system LoVo przysyła po wstępnej rejestracji użytkownika. Aby móc dzwonić poprzez WiFi konieczne jest oczywiście skonfigurowanie bezprzewodowego punktu dostępowego i podłączenie do niego bezprzewodowo słuchawki lub uruchomienie na swoim koncie GSM usługi szerokopasmowego ryczałtowego dostępu 3G (ważne, aby w wybranej usłudze UMTS operator GSM nie naliczał opłat za każde kolejne kilobajty danych, bo wtedy okaże się, że rozmowa internetowa będzie droższa od standardowego GSM).

Dla kogo :
MTI na początku adresuje swoją usługę do klienta biznesowego oraz do entuzjastów nowych technologii telekomunikacyjnych. Oferta dla firm to nowatorskie podejście do rozwiązań telefonii biurowej – MTI proponuje, aby pracowników wyposażyć w służbowe telefony komórkowe wyposażone w aplikację LoVo, zamiast budować sieć telefoniczną wewnątrz firmy, stawiać centrale, budować systemy back-up'owe. W pomieszczeniach firmy stawiany jest punkt lub sieć punktów bezprzewodowego internetu Wi-Fi i pracownicy przychodząc do biura dołączają się do wewnętrznej sieci bezprzewodowej. Każdy aparat mobilny staje się wtedy jednocześnie telefonem komórkowym jak również „biurkowym”, podłączonym do w pełni funkcjonalnej wirtualnej centrali PBX.

Jaka jest korzyść dla firmy?
Każdy pracownik ma stale przy sobie swój telefon mobilny – jest więc stale dostępny pod swoim wewnętrznym numerem firmowym; wszystkie rozmowy jakie wykonuje są w inteligentny sposób kierowane tak, aby zawsze koszt połączenia był najniższy. W przypadku awarii systemu, braku internetu lub innych problemów, każdy pracownik jest zawsze (w ostateczności) dostępny pod swoim komórkowym numerem, może również cały czas wykonywać połączenia zewnętrzne przy użyciu technologii GSM. Takie rozwiązanie daje 100% poziom bezpieczeństwa bez konieczności budowy dodatkowych systemów teleinformatycznych. Nie bez znaczenia jest też fakt, iż lokalizacja geograficzna oddziałów biur i pracowników jest obojętna dla systemu – wszyscy „spięci” są w jednej centrali wirtualnej i mogą porozumiewać się pomiędzy sobą bezkosztowo, nawet na odległość tysięcy kilometrów.

A w domu ?
Aplikacja LOVO umożliwia ustawienie 3 równoległych profili VoIP, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby pracownik firmy po przyjściu do domu jednym ruchem przełączał profil biurowy na domowy i uzyskiwał swój własny 'domowy' numer stacjonarny wykonując połączenia na swoje własne konto. MTI specjalnie z myślą o takich klientach wprowadziła usługę DOM, która jest pierwszym na polskim rynku prepaidowym telefonem domowym.

Przyszłość:
Usługa LOVO oparta jest na rozwiązaniach internetowych, nie związanych z lokalizacją geograficzną, współpracującą z każdym operatorem GSM, więc nic nie stoi na przeszkodzie w dalszym rozwoju na innych rynkach.

LoVo - jak twierdzą szefowie MTI – to jeden telefon, który zastępuje wszystkie inne potrzebne w aktywnym życiu rozwiązania telekomunikacyjne – GSM, biuro i dom.

Cennik Usług w sieci LoVo

Cennik usług telekomunikacyjnych świadczonych przez firmę MTI Mobilna Telefonia Internetowa. Opłata aktywacyjna w sieci LoVo 1,22 zł. Opłata abonamentowa za każdy numer miejski/miesięcznie 30,50 zł (z VAT).

Cennik Usług w sieci LoVo: telix.pl/images/promocje/mti_lovo.pdf
Awatar użytkownika
PiErEk
Help Team
Help Team
 
Posty: 149
Rejestracja: 09 lut 2007, 20:54
Lokalizacja: Wadowice
Model telefonu: SE C702
Sieć: Heyah

Wróć do Ciekawostki ze świata GSM

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości

cron